Vijf bedrijven die Instagram inzetten voor employer branding

Instagram. Een geliefd medium onder bloggers, foodies en vloggers. Maar Instagram biedt ook vele mogelijkheden voor bedrijven. Toch zijn er nog maar bar weinig Nederlandse bedrijven te vinden op Instagram. De reden? Ze hebben geen idee wat ze met Instagram aan moeten. Terwijl hun medewerkers er lustig op los Instagrammen, laten werkgevers deze handige employer branding tool links liggen. Zonde, want het biedt een prachtig kijkje achter de schermen en een mogelijkheid om nieuw personeel aan te trekken.

 

  1. 1. Starbucks

Instagram account: @starbucksjobs
Aantal volgers:         
9225

Naast de immense schare volgers van Starbucks op Instagram en de honderduizenden foto’s met de hastag #starbucks, zijn ze bij Starbucks ook goed met het inzetten van employer branding via IG. (IG is de meestgebruikde afkorting van Instagram)

Via @starbucksjobs deelt Starbucks alles over de wondere wereld van het werken bij Starbucks. Foto’s van medewerkers, inspirerende quotes en voornamelijk véél koffie. Precies zoals je dat zou verwachten.

Starbucks is ook te vinden op Jobsome.nl: https://www.jobsome.nl/bedrijven/starbucks-schiphol/#tab-recensies

 

  1. 2. Zappos

Instagram account:    @insidezappos
Aantal volgers:         
1435

Zappos is hét bedrijf wat employer branding ademt. Een werkgeversstatus waar Google en Facebook nog een puntje aan kunnen zuigen. Onder andere bekend van het prachtige boek (aanrader voor alle HR medewerkers) The Happinness Company, hier verkrijgbaar.

Hun IG account @insidezappos heeft een bescheiden aantal volgers van rond de 1.500, maar biedt veel inspiratie en inzicht in de beroemde cultuur van Jobsome. Foto’s van gordeldieren, ballenbakken, honkbalgames en funny memes. Je kan het allemaal vinden op dit prachtige account.

  1. 3. Microsoft

Instagram account:    @miscrosoftlife
Aantal volgers:         
2538

Jep, Microsoft is ahead of the game als het gaat om online employer branding. Via hun account @microsoftlife inspireren ze huidige en toekomstige medewerkers met prachtige foto’s, gave behind-the-scenes en natuurlijk de nieuwste snufjes.

De fotografie is naar mijn mening iets te ‘gelikt’, maar de bedoeling van Microsoft is goed. Dikke pluim voor de speciaal gereserveerde parkeerplaats voor sollicitanten. Zorgt voor een stuk minder stress bij kandidaten, want het zoeken van een parkeerplaats geeft geen gedoe. Vanaf moment één een warm bad bij Microsoft.

 

  1. 4. salesforce

 Instagram account:    @salesforcejobs
Aantal volgers:              
1192

Oké, adverteren met hastag #dreamjob is wellicht nogal overdreven, maar het laat wel zien dat Salesforce haar werknemers serieus neemt. Met enkele prijzen voor ‘Beste werkgever van het jaar’, een aantal zeer blij kijkende werknemers en plaatjes met puppy’s kunnen we wel stellen dat Salesforce een heerlijke werkgever is (of in ieder geval haar online employer branding top voor elkaar heeft!).

Volgen doe je via @salesforcejobs net als bijna 1.200 andere wereldwijd ook doen. Nog een plus: ze houden van lekker eten bij Salesforce. De pannenkoeken, taarten en donuts vliegen je om de oren.

 

  1. 5. Linkedin

Instagram account:    @Linkedinu
Aantal volgers:         
371

Natuurlijk is deze reus vertegenwoordigd op Instagram. Met maar 369 volgers is @linkedinu dan ook alleen bestemd voor studenten. Met doel om stagiairs maar ook bijna afgestudeerden enthousiast te maken voor werken bij Linkedin.

Barbies, allstars, cookies en veel foto’s van huidige stagiairs. Daar bestaat het Instagram account van Linkedin university uit. Ziet het er gezellig uit? Absoluut! Het volgen waard voor bedrijven die meer vers afgestudeerd talent of stagiairs aan zich willen binden.

Hoe geweldig is jouw werk? Deel je ervaring op Jobsome.nl!